Skip to main content

Hvis du bor i Nordjyllands område, er du med stor sandsynlighed stødt på os på de sociale medier i den seneste tid. Senest i forbindelse med vores kampagne kaldet “Franske Dage hos Midtvejs Auto”, som afsluttes på søndag den 29. oktober fra 10 – 16 med et stort åbent hus-arrangement, hvor flere lokale aktører er involveret.

Ikke bare” et åbent hus

Franske Dage-kampagnen har fokus på biler fra de franske bilmærker såsom Peugeot og Citroën. Og i den forbindelse vil det åbne hus også blive afholdt i fransk tema. Vi har allieret os med vineksperten David Andreasen fra Vinslottet, som vil servere franske vine med dertilhørende franske oste. Derudover vil den lokale kunstner, Jan Hansen, både udstille malerier og male et maleri på dagen. Vi har desuden trukket på vores netværk for at stable en udstilling af franske retro-biler på benene til arrangementet.

Idéen til det franske tema opstod lidt tilfældigt en dag tidligere på året, da Jan Hansen, som også er kunde i huset, foreslog et arrangement med fransk tema. Samtidigt kunne en tidligere medarbejder huske, at han havde et gammelt udklip af en avisannonce fra 1984, hvor vi netop annoncerede et åbent hus med fransk tema. Herfra opstod idéen om at gentage succesen fra fortiden lynhurtigt.

Hvorfor gøre så meget ud af det?

Der er, sagt på godt nordjysk, lagt knofedt i at stable et godt arrangement på benene. En indsats, som vi tror på er en investering, der svarer sig på længere bane.

“Det er nye tider i bilbranchen, og det kræver, at vi er nødt til at stramme os an for fortsat at være kundernes foretrukne bilhus,” udtaler Michael Buchholdt, daglig leder hos Midtvejs Auto. “Der er blevet langt flere ting at forholde sig til i forbindelse med et bilkøb i dag, og den gode relation til vores kunder er afgørende for, at de føler sig trygge i den rådgivning, vi giver – og det er netop relationerne, vi plejer ved et arrangement som dette,” fortsætter Michael Buchholdt.

Det betaler sig at tænke ud af boksen

Vi er ikke bange for at skille os ud, når det kommer til markedsføring. Hvis man tager et kig rundt på vores sociale medier, vil man kunne finde os på både Facebook, Instagram, YouTube og TikTok.

“Vi har en fysisk placering og er i benhård konkurrence, hvilket betyder, at vi må prioritere markedsføring meget højt for at være i folks bevidsthed, når der skal købes bil. Vores sociale medier er helt afgørende, og vi eksperimenterer hele tiden med vores indhold for at gøre noget “anderledes” end vores konkurrenter,” fortæller Michael Buchholdt.

“Det er netop den gode relation og den ekstra service og indsats, som gør, at vores kunder vælger os ud fra nogle andre parametre end pris og praktik, hvilket er meget svært at drive bilforretning på i dag. Det er en strategi, der virkede for os i 1986, og som stadig virker i 2023,” afslutter Michael Buchholdt.