Store investeringer i værkstedet og uddannelse af personale har gjort det velkendte bilhus i Bejstrup klar til den turbulente fremtid i bilbranchen.
Det er ikke længere en nyhed, at bil-branchen står overfor en spændende frem-tid med store ændringer, både på værksteds- og salgssiden. Nye el- og hybridmodeller skyder frem hos de forskellige bilprodu-center og nye bilmærker dukker op i det danske landskab. “Som et selvstændigt bilhus, har det krævet en klar strategi både på den korte og lange bane, for at træffe de rette beslutninger til den fremtid vi står overfor. Vi har en klar vision om, hvilket bilhus vi ønsker at være for vores kunder. Vi tror på at kundernes behov og ønsker til deres bil kommer til at se meget mere forskellig ud i fremtiden, og det skal vi kunne imødekomme.” Fortæller Klaus Andersen, administrerende direktør hos Midtvejs Auto.
Der sker store forandringer i bil-salget og de nye mærker vinder frem
FDM offentliggjorde i starten af året salgsstatistikken i Danmark for 2021 på tværs af alle bilmærker. Overordnet kan vi konkludere at danskerne har bedre råd til dyrere mærker og er nysgerrige på de bilmærker, som er kommet til landet over de seneste år, hvilket har betydet store udsving hos nogle af de velkendte mærker.
“Skruer vi tiden 10-15 år tilbage oplevede vi, at der var en langt højere “loyalitet” hos kunderne overfor deres bilmærke. Vi kunne ofte se at, hvis du havde en Peugeot og ønsk-ede ny bil, tog du til Peugeot for at se deres nye modeller. Men nu er kunderne langt mere nysgerrige på øvrige mærker, modeller og nu også brændstoftyper. Og det betyder meget for os, at vi kan levere uanset om du er interesseret i Peugeot, Mercedes eller noget helt tredje.” Fortæller Kim Jacobsen, Sælger hos Midtvejs Auto.
Det er krævende at være et moderne bilhus
Det har dog ikke været helt uden besvær at opruste virksomheden til at kunne tilbyde og servicere et større udvalg af mærker og modeller. Det kræver dyrt udstyr, software og ikke mindst viden, for at kunne servicere og rådgive indenfor alt fra Fiat til Mercedes.
“Vores styrke er, og har altid været, at yde en god service og at vores kunde skal have tillid til os og den rådgivning vi kommer med. Derfor har det også været vigtigt for os at det her skifte til en bredere palette er sket gradvist. På den måde er vi ikke gået på kompromis med kvaliteten i vores arbejde, og vi har løbende kunne købe det rette udstyr til de enkelte bilmærker.” fortæller Michael Buchholdt, daglig leder hos Midt-vejs Auto, mens han stolt viser os rundt på værkstedet, som allerede er godt igang med at servicere en lang række forskellige bilmærker.
“Vores investeringer har gjort os langt mere rustede til den turbulente fremtid vi går imøde. Vi tror på at fleksiblitet og muligheden for at vi som et selvstændigt bilhus hurtigt kan ændre kurs er utrolig vig-tig og giver os en konkurrencemæssig fordel i fremtiden.” Afslutter Michael Buchholdt.