fbpx

Portræt

Midtvejs Auto er klar til fremtiden

BEJSTRUP: Den daglige ledelse hos Midtvejs Auto varetages i dag af admini-strerende direktør, Klaus Andersen, søn til Arne og Linda, Kim Jacobsen og Michael Buchholdt med rollerne som daglige ledere og Nicolai Trudslev som salgschef. Alle fire har mange års erfaring hos Midtvejs Auto, og er blevet “opdraget” med Arne og Lindas værdier.

Midtvejs Auto i Bejstrup beskæftiger i dag mere end 20 medarbejdere og har gennem de seneste år oplevet en positiv udvikling på både værkstedet og i salget af biler.

– Det er vi både stolte af og glade for. En positiv udvikling i bilbranchen kommer ikke af sig selv i dag. Konkurrencen er hårdere end nogensinde og der er et stort pres fra både konkurrenter, producenter, den teknologiske udvikling og fra kundernes forventninger til pris, service og funktionalitet ved køb af en ny bil, fortæller Kim Jacobsen, som til dagligt leder salgsafdelingen, og forklarer at succesen i stor grad kan tilskrives deres loyale kunder.

En fremtid med mange spørgsmål

Bilbranchen går lige nu en både spændende, men også uvis fremtid i møde. El, hybrid og andre alternative teknologier er oppe og vende, og udviklingen går stærkt. Midtvejs Auto har gennem mere end 40 år forhandlet Peugeot, som netop har lanceret deres første el- og hybridmodeller. Det stiller også krav til bilhuset i Bejstrup, som efteruddanner personalet i at servicere de nye motorer, så de fortsat kan levere service af højeste kvalitet og både servicere traditionelle benzin- og dieselbiler, men nu også el- og hybrid. Derudover kræver det også investeringer i værktøj og reservedele, som er en nødvendighed for at kunne udføre arbejdet.

– Vi er autoriseret Peugeotværksted på 40. år og fik i efteråret 2019 mulighed for at udvide vores værksted til også at rumme Citroën. Begge mærker har gennem den seneste årrække oplevet stor vækst og har leveret nogle populære modeller, som er blevet solgt i stort antal. De har en ambitiøs plan for at imødekomme efterspørgslen på el og hybrid – og den ambition gør vi selvfølgelig alt, hvad vi kan for at leve op til som bilhus, forklarer Nicolai Trudslev, som er salgschef hos Midtvejs Auto. Det kræver selvfølgelig nogle investeringer, men det hører med til det, at være et bilhus i udvikling, fortæller han afslutningsvist.

God service og nærhed går aldrig af mode

Midtvejs Auto har med sin placering i Bejstrup tilegnet sig mottoet “Et stort bilhus – midt ude på landet”. For mange virksomheder er placeringen essentiel for at kunne udvikle sin forretning. Specielt i dagens Danmark, hvor folk har travlt og “udkants-Danmark” mange steder er under afvikling.

Hos Midtvejs Auto har man dog valgt at vende det til noget positivt i deres markedsføring.

– Min far tog sig altid god tid til at få en god snak med de folk, der kommer i huset. Det er en kvalitet mange virksomheder i dag glemmer, når der bliver fokuseret for meget på optimering af tid og medarbejdereffektivitet. Det er en fejl – da dét at tage sig tid, er den vigtigste del af at skabe den gode relation til vores kunder, som gør at de kommer igen, fortæller Klaus Andersen, der siden barns ben har fulgt sin fars måde at bygge sin forretning på.

– Vi ved, at en placering på landet, kræver en ekstra indsats for at være kundernes foretrukne bilhus. Og det mener vi selv kan mærkes i den service og det arbejde vi udfører. Det er vigtigt at vores kunder ikke føler sig som et nummer i rækken – men at Karen fra Løgstør, som har haft sin Peugeot de sidste 12 år, føler at vi kender hende og hendes bil og tager os tid til at hun får en god behandling og at hun har tillid til at vi gør det bedste vi kan, og er ærlige, forklarer Klaus Andersen.

Generelt er der ofte en vis mistillid til mærkeværksteder. Mange tror at regningen bliver unødvendigt dyr, og at man betaler for ting, man reelt ikke har brug for. Det er en fordom holdet hos Midtvejs Auto er opmærksomme på, og gør alt hvad de kan for at afkræfte.

Med ærlighed når man længst

– I bund og grund er måden vi driver forretning på styret af ærlighed. Vi tror på at vi vinder rigtig meget på at rådgive kunden, så der sjældent opstår uventede overraskelser. Vi kunne måske tjene mere på den enkelte kunde nu og her, ved eksempelvis at udskifte et sæt bremser, som måske stadig har 8.000 km tilbage i sig.

Men det ville i det fleste tilfælde efterlade en kunde som blev ubehageligt overrasket over en dyr værkstedsregning. Vi vil hellere være ærlige og fortælle, hvor langt bremserne kan holde, og risikere at kunden vælger at få det lavet et andet sted. Til gengæld går kunden fra os, med en følelse af at de fik en rigtig god rådgivning – og det er netop den tillid, der skaber loyalitet, og en god forretning på den lange bane, fortæller Michael Buchholdt med et smil, mens telefonen kimer af travlhed under interviewet.

Selvom branchen går en prøvende tid i møde er Midtvejs Auto fortrøstningsfulde og har store forventninger til fremtiden for bilhuset.

– Vi kommer ikke til at ændre måden vi driver forretning på. Vores værdier har gjort os, til det vi er i dag og vi tror simpelthen ikke på at god service og den gode relation går af mode – heller ikke i den fremtidige bilbranche, forklarer Klaus Andersen.

Tilmed dig vores nyhedsbrev

Ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev vil du kunne holde dig opdateret om de vigtigste nyheder i autobranchen, få gode råd samt modtage tilbud.